Annonsørinnhold

Øke salg og lojalitet med en digital returprosess

En gang i tiden var nettbutikkene tilbakeholdne med å gjøre returprosessen for enkel for kundene. Hvis det er enkelt for kunden å returnere noe, er det vel tross alt mer sannsynlig at de vil gjøre det?

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Den tiden er forbi. I 2023 vil smarte kunder som ikke finner en tilfredsstillende returpolitikk hos en bestemt nettbutikk, ganske enkelt se seg om etter en bedre leverandør.

Store fordeler

Les mer:

Les mer om Returns Essential.

Les mer i den nye nShift-guiden «Returns: building trust and retaining revenue».

Finn ut mer om nShift her.


En enkel returprosess har store fordeler for nettbutikkene. Den bidrar til å skape tillit, troverdighet og lojalitet hos kundene. Når returprosessen håndteres digitalt, får nettbutikkene tilgang til reelle data om returene og får hjelp til å løse eventuelle problemer med handleopplevelsen eller produktene.

Derfor er det viktig å raskt få på plass en forbrukervennlig prosess. En profesjonell og brukervennlig prosedyre forenkler returprosessen for både kunder og lager.

Bygger lojalitet

De fleste programvareplattformer for bok- og trykksakshåndtering hevder at de tilbyr en løsning for returer. I virkeligheten reverserer de ofte bare forsendelsesprosessen. Dette gir neppe forbrukerne den brukervennlige opplevelsen de forventer. Det gjør det også vanskelig for bedriften å bruke returdata til å løse vanlige problemer og forbedre driften.

nShifts returløsning hjelper nettbutikkene med å bygge lojalitet ved å gjøre returer enkle. Den hjelper e-handelsbedrifter med å konvertere 30% av returene til bytter.

"Essential"

nShift lanserte nylig et "Essential"-nivå for returløsningen. Den kan være klar til bruk i løpet av en uke. Dette gir nShifts kunder:

  • Et topp moderne forbrukergrensesnitt - som er enkelt å bruke og navigere i for kundene.
  • Integrasjon med leveringsadministrasjon - slik at returalternativene vises tydelig på nettet, noe som gjør det enklere for kundene å ta valg.
  • Sporing av returer - slik at butikker og varehus kan forutse når returnerte varer kommer inn igjen.
  • Reelle data om returer - slik at bedrifter kan løse vanlige problemer og redusere sannsynligheten for returer i fremtiden.
  • Hurtighet - med nShift Returns Essential kan returprosessen være klar i løpet av en uke.
  • Skalerbarhet - etter hvert som antallet returer øker, bør nettbutikkene vurdere å automatisere andre aspekter av returprosessen, for eksempel refusjoner. nShift-kunder kan enkelt oppgradere fra "Essential"-nivået for å dra nytte av disse tjenestene.

Les mer om Returns Essential.

Les mer i den nye nShift-guiden «Returns: building trust and retaining revenue».

Finn ut mer om nShift her.

Powered by Labrador CMS