Annonsørinnhold

<strong>MARKEDSLEDER:</strong> Thermo King er markedsledere for kjøleaggregater i Norge.
MARKEDSLEDER: Thermo King er markedsledere for kjøleaggregater i Norge.

Inntil 50 % reduksjon i diesel og CO2: ­­
- Elektriske aggregater er en del av fremtiden

Nye miljøkrav stiller strenge krav til alle ledd. Thermo King er klar for den elektrifiserte fremtiden.

Publisert

Thermo King. I over 80 år har navnet vært synonymt med kjøleløsninger. Men dette skal ikke handle om fortid – for Thermo King handler det om nåtid og fremtid, både for seg selv og for sine kunder.

Selv om Thermo King er markedsledere i Norge, kan de ikke «hvile på laurbærene».

For leverandører som Thermo King stilles det stadig strengere krav til energieffektive og driftssikre systemer. Her ligger Thermo King i forkant av utviklingen, og har tatt en posisjon som en kvalitetsleverandør i sitt marked.

- Vi er den Thermo King-forhandler i verden som har levert flest CryoTech-aggregater med null-utslipp, sier Stein Julner, daglig leder i Thermo King Norge.

CryoTech-aggregatene fungerer med resirkulert CO2 fra gjødselproduksjon, og er dermed et godt eksempel på både teknologisk fremskritt og bærekraft.

Du kan lese mer om Thermo King Norge her.

<strong>MER EFFEKTIVT: </strong>Direktedrevet Frigoblock-generator er mer energieffektivt, og i motsetning til hydraulisk generator, er det ingen fare for oljelekkasjer.
MER EFFEKTIVT: Direktedrevet Frigoblock-generator er mer energieffektivt, og i motsetning til hydraulisk generator, er det ingen fare for oljelekkasjer.

Optimale løsninger

Det norske markedet ligger helt i toppen på energi-effektive Thermo King-produkter, noe som har ført til flere utmerkelser fra Thermo King sentralt.

Vi er ranket som en av de beste og mest erfarne Thermo King-forhandlere og har fått priser blant annet for å imøtekomme de mest miljøbevisste kundene i Europa

Stein Julner, daglig leder Thermo King Norge

- Vi er ranket som en av de beste og mest erfarne Thermo King-forhandlere og har fått priser blant annet for å imøtekomme de mest miljøbevisste kundene i Europa, sier Julner.

Thermo King Norge er også Miljøfyrtårn – noe de har vært siden 2012.

Å operere i et marked som det norske gjør også at Thermo King må ligge tett på utviklingen, gjerne sammen med kunder.

- Thermo King Norge har vært, og er involvert i mange miljøprosjekter, sier Julner.

- Vi bidrar med kunnskap og ideer, og tester løsninger sammen med kunde og bil- og skap-leverandør, for å komme frem til optimale løsninger, sier han.

Videre peker han på Thermo Kings hybrid-løsninger for bil- og trailer-segment, samt Frigoblock helelektriske aggregater som både kan tilknyttes motordrevne og elektriske chassis.

<strong>STORE FORDELER:</strong> Frigoblock-aggregatene gir store fordeler med tanke på miljø, sier Christoffer H. Aas i Thermo King Norge.
STORE FORDELER: Frigoblock-aggregatene gir store fordeler med tanke på miljø, sier Christoffer H. Aas i Thermo King Norge.

En rekke fordeler

De moderne kjøleaggregatene fra Thermo King har en rekke fordeler sammenlignet med tradisjonelle dieselaggregater.

Ikke minst er Frigoblock-serien et godt eksempel på det. Dette er helelektriske aggregater som gir store fordeler med tanke på miljø, det være seg redusert dieselforbruk og utslipp fra kjøretøy, driftssikkerhet og støy.

- Direktedrevet Frigoblock-generator er mer energieffektivt, og i motsetning til hydraulisk generator, er det ingen fare for oljelekkasjer, noe som er viktig sett i et miljøperspektiv, sier Christoffer H. Aas, selger i Thermo King Norge.

Aas peker også på Frigoblock-generatorens effektivitet, som overstiger 90 prosent.

Til sammenligning har hydrauliske drivsystemer effektivitet på kun 65-75 prosent på grunn av mekanisk, hydraulikk og volumetrisk energitap, og enda lavere effekt under belastning, og ved høye eller lave temperaturer.

<strong>SERVICE: </strong>Høyt servicenivå ligger dypt i Thermo King-kulturen.
SERVICE: Høyt servicenivå ligger dypt i Thermo King-kulturen.

Kompetent team

Selv om Thermo King hele tiden ser fremover for å finne mer effektive og miljøvennlige løsninger er det viktigste miljøtiltaket å sørge for at eksisterende aggregater holder så lenge som mulig.

<strong>MILJØFYRTÅRN:</strong> Thermo King er involvert i mange miljøprosjekter, sier daglig leder i Thermo King Norge, Stein Julner.
MILJØFYRTÅRN: Thermo King er involvert i mange miljøprosjekter, sier daglig leder i Thermo King Norge, Stein Julner.

Det gjør de gjennom gode vilkår for service og support.

- Derfor har Oslo-verkstedet skiftordning og åpningstid fra 06.00 til 22.00 mandag til torsdag, sier Julner.

- Vi besluttet allerede i 1986 at vårt markedsføringsbudsjett skulle gå til å holde et omfattende delelager, for å kunne serve kunder på en bedre måte og unngå unødvendig «stå-tid», legger han til.

Det gjør også at Thermo King Norge ofte har bedre leveringsgrad direkte til sine kunder enn hva hovedkontoret til Thermo King har til den norske importøren.

Servicenivå er med andre ord noe som ligger dypt i Thermo Kings kultur.

- Våre teknikere er kurset gjennom Thermo King-systemet over tid, og mange har meget lang erfaring hos oss, sier Julner.

Hele landet

Hovedkontor og verksted ligger i Oslo, men tilgjengelighet på service er landsdekkende med samarbeidspartnere fra Lillesand i sør til Tana i nord.

Her har Thermo King samarbeidspartnere

Hamar, Trondheim, Fauske, Tana, Alta, Narvik, Ålesund, Bergen, Sandnes, Lillesand, Borgeskogen.

På hovedkontoret har Thermo King Norge to selgere som har jevnlig kontakt med kunder – både oppsøkende og telefonkontakt.

- Begge stiller opp hos kunde på kort varsel, for salgsrettet informasjon, teknisk eller veiledende kurs og innføring i bruk av aggregater – alt etter kundens ønsker og behov, sier Julner.

Det viktigste først

En viktig faktor i bruk og vedlikehold av aggregatene er god opplæring.

- Vi har en teknisk skolert person, med lang fartstid hos oss, som har ansvaret for kontinuerlig oppfølging, oppdatering og oppmøte hos våre samarbeidspartnere i Norge, sier Kenneth Johannessen, selger i Thermo King Norge.

- Han har også ansvar for oppfølging av kunders behov og ønsker om kursing, sier Johannessen.

De stadig strengere krav til miljø, bærekraft og driftssikkerhet har gjort at Thermo King hele tiden må jobbe for å ligge i forkant. Men de har altså ikke glemt det viktigste:

- Kunden er i fokus, også hva gjelder service og servicenivå, avslutter Julner.

Om Thermo King Norge

Thermo King Norge AS har vært importør og forhandler av Thermo King produkter siden 1964, og er en av Europas eldste Thermo King-forhandlere.

Thermo King Norge AS har 42 ansatte fordelt på hovedkontoret i Oslo, Kjeller, Råde samt Tromsø – og omsatte i 2020 for drøyt 128 millioner kroner.

Finn ut mer om Thermo King-produktene på Thermo King Norges nettsider.